Isidor Cloud, avagy a felhőszolgáltatások szakértője

Az Isidor Cloud a világszerte egyre népszerűbbé váló felhőalapú technológiákat karolta fel. Segítséget Önnek a legkorszerűbb technológiákra épülő informatikai szolgáltatások megfelelő kiválasztásában és bevezetésében, hogy a költségek csökkentése mellett növelni tudja az informatikai rendszerének hatékonyságát.

Mi is az a felhő?

Informatikai értelemben a felhő (cloud) tulajdonképpen nem más, mint maga az internet vagy egy kommunikációs hálózat. Ezért a felhőalapú számítástechnika vagy angol nevén cloud computing az internet (vagy nagyobb cégek esetében a belső, intranet hálózat) felhasználásával nyújtott szolgáltatások összességét jelenti. Amikor egy cloud szolgáltatást igénybe vesz egy felhasználó, akkor a szolgáltatójának erőforrásait használja, miközben az adatai részben vagy teljes mértékben távoli adatközpontok megbízható rendszereiben kerülnek eltárolásra, feldolgozásra.

Válasszon megoldásaink közül!

BIZTONSÁG

IRODA

VÁLLALATIRÁNYÍTÁS

INFRASTRUKTÚRA

RENDSZERMENEDZSMENT

 

OKTATÁS

A felhőalapú számítástechnika előnyei

Az informatikai rendszerek méretezhetősége mindig érdekes kérdéseket vet fel: Vajon elegendő lesz a rendelkezésre álló erőforrás? Mi történik, ha hirtelen megnövekszik a forgalmunk? Mit kezdjünk a rendelkezésre álló hardverekkel, ha kedvezőtlenebbre fordulnak a piaci körülmények? Ezekkel a kérdésekkel sokkal kevésbé kell foglalkozni a cloud computing világában, hiszen az igénybe vett szolgáltatások rugalmasan méretezhetők.

A cloud computing szolgáltatások anélkül vezethetők be, hogy hardverekre kellene költeni. A legtöbb esetben a felhőalapú megoldások egyszerű, többnyire webes felületet biztosítanak az egyes feladatok elvégzéséhez.

A felhőalapú szolgáltatások egyrészt segítenek felszabadítani az informatikai infrastruktúrák hardvereire rakódó terheket, és lehetővé teszik, hogy az erőforrásokat más, üzletileg fontos célokra lehessen átcsoportosítani. Másrészt jelentős mennyiségű emberi erőforrást takarítanak meg, hiszen számos tevékenység elvégzését a szolgáltatók vállalják.

A cloud computing szolgáltatások mögött meghúzódó cégek folyamatosan jelentős fejlesztéseket és beruházásokat eszközölnek annak érdekében, hogy a szolgáltatásaikat világszerte megfelelő minőségben tudják nyújtani. A legtöbb cég a világ különböző pontjain elhelyezett, komoly méretű adatközpontokkal rendelkezik, amelyek nagy rendelkezésre állást biztosítanak.

Esetlegesen felmerülő technikai problémák esetén az ügyfelek a legtöbbször az év minden napjának minden órájában hívhatják a szolgáltatók támogatási központjait, és kérhetnek segítséget a rendellenességek minél gyorsabb megszüntetése érdekében.

  • Szerverköltség
  • Lincencdíjak
  • Energiaköltség
  • Szakképzett informatikai munkaerő bére
  • Informatikusok folyamatos képzési költsége
  • Alkalmazások frissítésével járó költségek